Stage + Isla Gigantes - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Annemie Buyle - WaarBenJij.nu Stage + Isla Gigantes - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Annemie Buyle - WaarBenJij.nu

Stage + Isla Gigantes

Blijf op de hoogte en volg Annemie

18 Maart 2014 | Filipijnen, Iloilo

Ondertussen ben ik hier al meer dan een week en ben ik de cultuur, het ziekenhuis en de mensen absoluut nog niet beu.

Stage in de Filipijnen blijkt toch absoluut niet hetzelfde te zijn als in België. Verpleegkundigen voeren er eigenlijk alleen maar verpleegtechnische handelingen uit, waar we in België al een halve dag 'kwijt' zijn met hygiënische zorgen. De Filipijnen zijn ook zo gastvrij dat ze het liefst van al zouden hebben dat je de hele dag niets doet, wat natuurlijk niet echt de bedoeling is van stage. Gelukkig heb ik de verpleegkundigen ondertussen zo ver gekregen dat ik ook een aantal dingen mag doen. Zo heb ik eindelijk mijn eerste Filipijnse infuus geprikt, met succes, al goed want er stonden twee studenten op men vingers te zien. Blijkbaar mogen Filipijnse verpleegkunde-studenten (trouwens hetzelfde voor de Britten) pas IV therapie uitvoeren wanneer ze al afgestudeerd zijn.

Tijdens het weekend zijn we met alle bewoners van work-the-world-house naar de Isla Gigantes geweest. Om op onze bestemming te komen moesten we twee uur varen. Dat varen bleek met een op het eerste zicht gammel bootje te zijn, waar we net met z'n twaalf op geraakten. Gelukkig bleek de boot stevig genoeg gebouwd te zijn om de zee te trotseren. Onze slaapplaats was heel eenvoudig, maar goed genoeg, zeker omdat de omgeving de harde bedden en niet-doorspoelbare wc helemaal goedmaakte. We zijn traditioneel gaan eilandhoppen met ons bootje. Onze eerste stop was op een zandbank ik het midden van de zee tussen de eilanden. Prachtig en heel leuk om te zwemmen. Vervolgens zijn we naar een lagoon gevaren. Dit was een soort van helder meer, volledig omgeven door rotsen. Deze plaats voelde voor mij heel onwerkelijk aan, zeker toen een aap even dag kwam zeggen. De natuurlijke schoonheid van deze plek was overweldigend. Tot slot zijn we nog op twee prachtige eilanden geweest. Hier hebben we genoten van zon, zee en strand. Uiteraard heeft niemand op deze trip zonnebrand kunnen ontlopen.

Voor de mensen die echt graag iets via de post willen sturen, bij deze mijn adres. Let er wel op dat het volgens de staff hier héél lang duurt voor iets aankomt.
R. Mapa St. Tabucan Mandurriao Iloilo City

Tot slot heb ik gemerkt dat tante Hedwig wel degelijk gelijk had toen ze zei dat je je overal kan thuis voelen als je maar wat sterrenbeelden kent. Orion, de Zwaan en de Grote Beer groeten mij trouw elke avond, net zoals in België.

xoxo

  • 18 Maart 2014 - 18:21

    GA:

    Hallo Annemie,
    Het eilandhoppen (Surinde las shoppen) was een avontuur; gammel bootje en 2 uren varen. Maar dat vergeet je snel wanneer je dan tussen het wonder van de natuur vertoeft. U pa is daar.

    Grtjs,
    XXX

  • 18 Maart 2014 - 22:46

    Eliane:

    Wat klinkt dat allemaal byzonder !! Blijkbaar moet je echt pushen om stage reeel te kunnen uitvoeren. Ze sparen zich natuurlijk wel veel tijd uit door niet te moeten instaan voor de hygienische zorgen. Nu begrijp ik ook waarom onze vreemde rusthuisverpleegkundigen echt er van uit gaan enkel voor de verpleegk.opdrachten in te staan. Daar wordt door onze verzorgende nogal eens negatief over gesproken.. In ieder geval zijn de reiservaringen ook mooi meegenomen en ik denk inderdaad dat de natuur ongelooflijk prachtig is.

  • 18 Maart 2014 - 23:30

    Vake:

    Mooi verslag Mieks, heb er van genoten. Ben er zeker van dat ze mijn gedreven dochtertje snel zullen vertrouwen in haar medisch handelen. :-) maar ge moet zelf wat meer vertrouwen op de kundige schippers daar, ze kennen echt wel wat van scheepvaart en boten daar hoor. Trouwens, ge weet hoe dat gaat op water he! ;-) Doetagoe verder daar. Liefs, vake xxx

  • 22 Maart 2014 - 15:20

    Buyle Marc:

    Hallo mieke,eens proberen of ik u nu kan bereiken via googel.Was daarjuist met scype een
    mooie ervaring.Als ge dit berichtje ontvangen hebt laat dan eens iets weten.xxx opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemie

Actief sinds 01 Maart 2014
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 9404

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

Iloilo, the Philippines

Landen bezocht: